Eko-sprzątanie. Cudowne środki czystości


EKO jest zdrowe, EKO daje doskonałe efekty i EKO jest tanie! Jeśli dotąd nie wierzyliście lub nie byliście do końca przekonani, nadeszła chwila, w której krok po kroku zostaniecie poprowadzeni przez świat EKO. Książka "Eko - sprzątanie" to ta, na którą długo czekałam i która na stałe pozostanie w mojej biblioteczce i to w miejscu bardzo widocznym, bo musi być zawsze pod ręką.
Wbrew tytułowi , nie zawiera wyłącznie porad dotyczących czyszczenia czy porządkowania domu. Owszem, znajdziecie w niej sporo przepisów na domowe środki czystości potrzebne w łazience, kuchni, do mebli, dywanów, łóżek, a nawet drewnianych belek sufitowych, ale ponadto jest też wiele o innych, domowych sprawach. Sprzątanie samochodu, walka ze szkodnikami na przydomowej grządce z warzywami, dbanie o rośliny doniczkowe, a także odchwaszczanie alejek i tarasów. Trudne plamy, idealny zlewozmywak, ściereczki do wszytkiego, a nawet dezodorant zrobiony w domu. Jest nawet rozdział o domowych czworonogach. Czyszczenie psich i kocich legowisk, ptasich klatek to jedno, ale dbanie o czystość i higienę oraz świeży oddech również znalazły miejsce wśród licznych ciekawostek i przepisów. To naprawdę jeden z najbardziej praktycznych poradników, jaki można znaleźć na rynku!

Ułożenie tekstu ma na celu przybliżenie nam popularnych i powszechnie dostępnych produktów, które działają efektywne samodzielnie lub połączone ze sobą w odpowiednich proporcjach. Wiem, że cytryna, ocet czy soda mogą już się komuś wydać "oklepane", ale po pierwsze trudno spamiętać wszystkie ich możliwości, a przede wszystkim trzeba mieć przepisy, które nie zaszkodzą, a efektywnie wyczyszczą. Po drugie, zaręczam, że nie będzie tylko o nich. Ja na przykład po raz pierwszy spotkałam się z produktem o nazwie "Biel Meudońska". Oczywiście od razu ją wrzuciłam w wiadome miejsce, no i okazało się, że jestem mało zorientowana, bo można ją kupić nawet w sklepie, które raczej kojarzyłam z ...książkami i płytami! Mozolne wybielanie fug to jedna z tych czynności, za którą nie przepadam. Ostatnio wypatrzyłam dość drogi środek w jednym z katalogów i właściwie miałam go już zamówić. Pojawiła się jednak ta książka i wypróbuję przepis, jaki wymaga właśnie użycie wspomnianego środka, którego wystarczy mi na wiele sprzątań.

W książce znajduje się też obszerny rozdział dla początkujących Eko-sprzątających. Instrukcje krok po kroku podpowiadają, jak zrobić domowe odświeżacze powietrza, preparatu do kurzu albo czyszczenia błyszczących czy nietypowych powierzchni. Biała kość słoniowa, srebro, mosiądz, a może ogrodowe meble z wikliny. Jak zrobić domowe tabletki do zmywarki czy jak umyć pralkę bez reklamowanych wszędzie proszków i płynów?

Wiem, że o takich domowych środkach od dawna aż huczy w internecie, ale ja nie mam często siły, aby przekopywać się przez różnego rodzaju strony, bardziej lub mniej profesjonalne. Poza tym, w pracy zawodowej używam komputera tak dużo, że przy innych obowiązkach, wolę mieć wsparcie w tradycyjnej lekturze papierowej. I ona właśnie teraz leży przede mną i spełnia moje marzenia o czystym, pachnącym świeżością, zdrowo wysprzątanym domu. Bez nieprzyjemnych, sztucznych ostrych woni ciężkiej chemii, które podrażniają, a połączone nieopatrzenie mogą nawet zaszkodzić. Mogę teraz bez obaw o koszty zaopatrzyć się w większość z potrzebnych rzeczy w sklepach spożywczych, a nawet księgarniach :) Pewność tego, że nie zaszkodzę domownikom ludzkim i zwierzęcym (oczywiście oprócz nieproszonych much, komarów itp.) jest bezcenna!
Polecam wszystkim, którzy podobnie jak ja, oprócz zapachu świeżo wydrukowanej książki, kochają też zapach naturalnych i jak widać skutecznych od lat środków do sprzątania!

Niekoniecznie/ Warto dać szansę / Polecam/ Polecam jak najbardziej:)

Tytuł:Eko - sprzątanie. Cudowne środki czystości
Autor:Sylvie Fabre i Isabelle Louet
Wydawnictwo: Jedność oprawa miękka. 220 stron. 
Do kupienia w księgarni wydawnictwa 

Komentarze

  1. Cenię sobie ekologiczne środki czystości, więc na pewno przyjrzę się im bliżej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Eko porządki? Książka o tym? Muszę spróbować porad tam zawartych. W ogóle staram się teraz ogarnąć pracę, brać jej mniej i po prostu coś w domu pozmieniać, wystylizować. Na święta będzie u mnie zamówiona na pewno firma sprzątająca wrocław , ale nie będę się bawić tak cały rok. Muszę znaleźć czas na organizację takich porządków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Faktycznie niektórzy myślą, ze jak cos jest eko to nie jest skuteczne. Lub tez, ze jest bardzo drogie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz