Kulinarna Wiola. Domowy wyrób wędlin i kiełbas

 

 

Jako miłośnik domowych posiłków, nie mogę przejść obojętnie obok takich poradników jak ten. Kulinarna Wiola to nazwa bloga, który proponuje przepisy na różne potrawy. Omawiałam już kiedyś przepisy na potrawy z mięsa, grzybów i ryb. Tym razem postawiłam na domowy wyrób wędlin i kiełbas. 

Jeśli mówimy o domowym przetwarzaniu mięsa, to pieczenie czy pasztety mam w swoim "kulinarnym portfolio", ale kiełbas, wyrobów wędzonych czy przetworów słoikowych jeszcze nie odważyłam się przygotować. Może to właśnie ten czas?

Wśród licznych receptur, jakie znajdują się w tym poradniku Kulinarnej Wioli sa właśnie kiełbasy, mielonki, kaszanki i kabanosy jak też różności na kanapki, smalce, pasty czy smarowidła. To jest to! Przepyszne mięso słoikowe z galaretką kojarzę z dzieciństwa, w wykonaniu mojej babci. Nie wiem, czy uda mi się powtórzyć ten rarytas, ale czytając przepis i porównując swoje wspomnienia smakowe - mam wrażenie, że może mi się udać. Na pewno trzeba jednak przygotować się do takiego przedsięwzięcia, bo wymaga zakupu odpowiednich rodzajów mięsa jak i czasu. To grubsza sprawa, niemniej do zrobienia. Wyłączamy media informacyjne - tak dla zdrowia psychofizycznego ;), puszczamy przyjemną muzyczkę i koncentrujemy na recepturach Wioli...

 



Pasztet w trzech smakach. Jak to zrobić? Sprawdźcie. Ja nie miałam pojęcia, że można się wznieść na ten poziom pasztetowych dzieł. Na pewno wypróbuję już wkrótce. 

Pasztecik drobiowy - taki do smarowania na kanapki, kupowałam do tej pory w sklepie. Nazwy producenta nie podam, bo każdy kojarzy z polityką. Ale, do brzegu - tutaj znajdziecie przepis na swój prywatny, pachnący, świeży, domowy wyrób. Sprawdźcie też receptury na pasztety świąteczne, bo już niedługo trzeba opracowywać menu na Wielkanoc

W ogóle, co do pasztetów, znajdziecie też takie, które można przechowywać dłużej, w słoiku albo do zrobienia z pozostałego po obiedzie mięsa rosołowego. Nie ma chętnych na gotowane udka czy inne produkty z rosołu? Zrobisz pasztet i rodzina będzie się zajadać. 

Kolejne odkrycie i wyzwanie, to kiełbasy i rolady. Tutaj wyższa szkoła gotowania - kiełbasy grillowe, rolady nadziewane, swojska kaszanka no i smakołyk na dłużej, czyli kiełbasy ze słoika. Rewelacja. 

Smakowicie wyglądające wyroby mięsne z naturalnych składników, bez polepszaczy i innych zbędnych dodatków w środku, pięknie sfotografowane, a przepisy sprawdzone przez autorkę. Czy trzeba czegoś więcej? Jeśli tak, to w gratisie, otrzymujemy również miejsce w książce na prywatne notatki. ;)

Polecam, życzę sukcesów kulinarnych i oczywiście smacznego!!!

 

Niekoniecznie/ Warto dać szansę / Polecam/ Polecam jak najbardziej

Tytuł: Kulinarna Wiola. Domowy wyrób wędlin i kiełbas

Autor: Wioleta Wójcik

Wydawnictwo RM

Liczba stron: 190

Oprawa miękka

Komentarze